Tuesday 28 June 2011



Guess wut is this??? Inila RUBIX CUBE!!!!!!!!!!!!!!!! ^__________^


Alkisah pusingan Rubix Cube dalam kehidupanku... Buat tatapan dan kenangan kawan2 yg terlibat. <3

Dulu, pada tahun 2009 kalau x silap. Waktu tu kat KML lg, (Kolej Matrikulasi Labuan)... tyme tu lepak ngan kwn kat cafe..n nampak la beberapa student main ni sambil ajar kawan dorg. Aku tgok je la. Mmg teringin juga nak ikut dorg belajar Rubix ni, tp..bknnya aku kenalpun dorg. So, just enjoy tgok dorg dr jaoh je. AHHAHA!!! seriusly, dat tyme aku nak blajar selesaikan rubix ni n bila balik nanti, konon dapat jd hero kat adik2 yg len. Bg aku la, duuuuuuuuuuuulu punya cerita la...kalau sepa yg dapat selesaikan rubix ni mmg aku pikir tu org genUIZ aka Genius gtu. sbb apa? cuba korg bygkan... selain dr ada 6 sisi, terkandung 26 sub-cube. PELBAGAI warna. just imagine kalau dapat susun semua tu dalam satu jangka masa... bukankh itu genius namanya? hermmm... nampaknya...mimpi sekadar mimpi je nak blajar ni kat KML dulu.

then, pada tahun yang sama, 2009... masuk plak KKAK(Kolej Kesihatan Awam Kuching). Alkisahnya bermula lg... kami gelarkan "Demam Kiub". Dat tyme, owh! baru teringat. dat tyme pun satu kali dgn H1N1. datz why, cubix merebak dalam kuliah kami dari 1 tempat ke tempat yg lain... mcm demam yg merebak!! HAHAHAHA!!!  Apa lg? ada CHANCE la nak blajar ni... yeah! dgn usaha yg gigih akhirnya aku dapat selesaikan kiub ni. dan, pada masa yg sama sempat juga rekodkn formula rubix cube simpan dalam laptop. HAHAH! just incase kn... Btw, really thnx sgt2 kat Sifu2 yg telah ajar aku dat tyme. kini aku dah jd "genius" plak. AHHAHAH!!! emang dasar... Sem 1 dulu, sampai kwn2 buat pertandingan rubix dalam kuliah. sepa yg dapat selesaikan paling cepat, dialah master... I cant remember la yg dapat paling pantas... kalau x silap.. dalam masa 47 saat kot. atau awal lg dr tu. ntah...~ ini baru la genius tahap maharaja lawak! AHAHHA!

then, I tabahkan diri... belajar2 dan terus belajar speed-up kan ability utk susun rubix dgn pantas. ada la improve. masa paling pantas tercatat ialah 1 minit 15 saat kalau x silap. Then, masuk sem II.

Ini la yg aku ingat... dat tyme sebanyak 9 org pelatih baru transfer kat kuliah kitorang. bergelar "KSKB Sg. Buloh." but skrg, they all KKAK'ianzaaAAHH!!! AHAH! dat tyme yg aku kenal just 2 drpd 9 org. then, gara2 rubix ni la... buat aku kenal dorg semua. Ntah, gara2 rubix ni, aku bole2 lg jd sifu dan ajar dorg. dat tyme bukan kenal pun.. ala... 1 langkah ke alam perkenalan. *siapa yg terasa tu, sila la senyum, x perlu kata apa2.. XD
to all guys outta there, kalau korg nak berkawan, mungkin cara ni pun berkesan kowt. ^_______^ dat moment mmg aku xkan lupakan la.. sbb sampai skrg, kami menjadi kawan baik. n I lourve all of my friends!!!!! sampai tgh or hujung sem II...demam ini pun jadi kebah... HAHAAH! tp, resultnya.. sgt bagus. selain daripada dapat menimba ilmu ttg rubix, aku dapat berkenalan tanpa rasa malu.  

sem III dan IV.... Rubix dah dlupakan... mungkin ada lg masih yg try nak buat.. but, bg aku, rubix dah aku lupakan/.. byk benda baru yg masuk. HAHAH! skrg, baru hari ni, aku keluar beli rubix... dan untuk siapkan 1 game... aku mengambil masa selama 47 MINIT. *alahai... rumus pun dah lupa. nasib masa dahulu kala aku ada buat rekod. mmg aku genius pada suatu masa dahulu. AHAHHAH!!! ^_____^ Maka, inilah alkisah Rubix Cube menerjah zaman KKAK ku yg dpenuhi kawan2 yg sangat mengasihi...  Anda pun boleh cuba! bila lagi??? yeah!

THE END~


No comments:

Post a Comment